Tak

Hvem har bidraget

Stort tak til alle jer, der har bidraget aktivt i udviklingen af de enkelte produkter i Toolbox!

I er først og fremmest eksperter fra praksis og med praksisbaggrund, og derudover ledere, forskere, konsulenter m.fl. I har også givet os adgang til unge, som vi har været utrolig glade for at kunne inddrage i processerne.

Og endelig tak til alle jer andre, som vi ikke har nået at nævne her: Vi kunne ikke har gjort arbejdet uden hver eneste af jer!

Tak

Uden jer kunne vi ikke have gjort arbejdet. I har bidraget med at give indsigt i jeres praksis, adgang til unge, og I har leveret værdifulde tilbagemeldinger. Nogle af jer har været med til at skabe produkterne: tak for fælles udviklingsprocesser. Alt i alt har I været "kritiske venner", og det er stærkt påskønnet!

Erhvervsparathed – en selvevaluering i dialog

Værktøjet er blevet udviklet, testet, justeret og kvalitetssikret i perioden januar 2019 – marts 2020, i rammerne af projektet Youth in transition.

Moeve har overordnet stået for den samlede proces, med UU DANMARK som medproducent og programmør.

Følgende har bidraget i processen:

  • UU Odsherred: Medudvikling
  • CPI, Slovenien: Medudvikling
  • Cene Stupar, Slovenien: Medudvikling
  • Vinnumálastofnun, Island: Medudvikling
  • Hamburg Universität: Kvalitetssikring

Testforløb er blevet gennemført af: Tønder Handelsskole, Campus Vejle, FGU Kolding med UU Kolding, EUD 10 Holstebro, EUD 10 Odense, Skive College, Ishøj Kommune, Vilvorde/Roskilde Tekniske Skole, Hansenberg, Hotel- og Restaurantskolen, Syddansk Erhvervsskole Vejle.

Værktøjet er gået i drift pr. april 2020 og introduceres til på en række webinarer.

Moduler til kompetenceudvikling

De følgende træningsmoduler er udviklet i rammerne af projektet Youth in transition og udbydes med tak for konceptudvikling og afholdelse til:

  • UUDANMARK / EUK, KL: (navn på modulerne)
  • UU Kolding: (navn på modulerne)
  • VIA University College og Moeve: “Didaktik for individuelle ungeforløb”
  • Tønder Handelsskole og Moeve: ”Erhvervsparathed – en selvevaluering i dialog”, webinar

Individuelle ungeforløb hen imod erhvervsparathed – didaktik

UU Kolding har i dialog med partnerskabet i Youth in transition udviklet en generisk forløbsdidaktisk model, til brug i europæisk kontekst.

Den danske model for Forløbsdidaktik er udviklet i rammerne af Unge med kant Syddanmark af VIA University College og Moeve, med tak til:

  • UU Vejle
  • UU Tønder
  • Tønder Handelsskole
  • Tønder10
  • SOSU Vejle

UU Kolding og partnerskabet i Unge med kant Hovedstaden har bidraget med feedback og videreudvikling.

7 kvalitetskriterier for kædeansvar

Moeve og EUK/KL har på baggrund af en undersøgelse i Unge med kant Hovedstaden identificeret 7 kvalitetskriterier for kædeanvar. Følgende organisationer har bidraget med ny praksis, erfaringer og reviews:

  • Ballerup Kommune
  • Gladsaxe Kommune
  • Helsingør Kommune
  • Herlev Kommune
  • Høje-Taastrup Kommune
  • Ishøj Kommune
  • Rødovre Kommune
  • Tårnby Kommune
  • Hotel- og Restaurantskolen
  • Vilvorde / Roskilde Tekniske Skole