Stort tak til alle jer, der har bidraget aktivt i udviklingen af de enkelte produkter i Toolbox!
I er først og fremmest eksperter fra praksis og med praksisbaggrund, og derudover ledere, forskere, konsulenter m.fl. I har også givet os adgang til unge, som vi har været utrolig glade for at kunne inddrage i processerne.
Og endelig tak til alle jer andre, som vi ikke har nået at nævne her: Vi kunne ikke har gjort arbejdet uden hver eneste af jer!
Erhvervsparathed – en selvevaluering i dialog
Værktøjet er blevet udviklet, testet, justeret og kvalitetssikret i perioden januar 2019 – marts 2020, i rammerne af projektet Youth in transition.
Moeve har overordnet stået for den samlede proces, med UU DANMARK som medproducent og programmør.
Følgende har bidraget i processen:
- UU Odsherred: Medudvikling
- CPI, Slovenien: Medudvikling
- Cene Stupar, Slovenien: Medudvikling
- Vinnumálastofnun, Island: Medudvikling
- Hamburg Universität: Kvalitetssikring
Testforløb er blevet gennemført af: Tønder Handelsskole, Campus Vejle, FGU Kolding med UU Kolding, EUD 10 Holstebro, EUD 10 Odense, Skive College, Ishøj Kommune, Vilvorde/Roskilde Tekniske Skole, Hansenberg, Hotel- og Restaurantskolen, Syddansk Erhvervsskole Vejle.
Værktøjet er gået i drift pr. april 2020 og introduceres til på en række webinarer.
Moduler til kompetenceudvikling
De følgende træningsmoduler er udviklet i rammerne af projektet Youth in transition og udbydes med tak for konceptudvikling og afholdelse til:
- UUDANMARK / EUK, KL: (navn på modulerne)
- UU Kolding: (navn på modulerne)
- VIA University College og Moeve: “Didaktik for individuelle ungeforløb”
- Tønder Handelsskole og Moeve: ”Erhvervsparathed – en selvevaluering i dialog”, webinar
Individuelle ungeforløb hen imod erhvervsparathed – didaktik
UU Kolding har i dialog med partnerskabet i Youth in transition udviklet en generisk forløbsdidaktisk model, til brug i europæisk kontekst.
Den danske model for Forløbsdidaktik er udviklet i rammerne af Unge med kant Syddanmark af VIA University College og Moeve, med tak til:
- UU Vejle
- UU Tønder
- Tønder Handelsskole
- Tønder10
- SOSU Vejle
UU Kolding og partnerskabet i Unge med kant Hovedstaden har bidraget med feedback og videreudvikling.
7 kvalitetskriterier for kædeansvar
Moeve og EUK/KL har på baggrund af en undersøgelse i Unge med kant Hovedstaden identificeret 7 kvalitetskriterier for kædeanvar. Følgende organisationer har bidraget med ny praksis, erfaringer og reviews:
- Ballerup Kommune
- Gladsaxe Kommune
- Helsingør Kommune
- Herlev Kommune
- Høje-Taastrup Kommune
- Ishøj Kommune
- Rødovre Kommune
- Tårnby Kommune
- Hotel- og Restaurantskolen
- Vilvorde / Roskilde Tekniske Skole